onsdag 11 juli 2012

DET VISSTE NI INTE

.... Jag började rida när jag var 9 år gammal och samma år fick jag min första shettis när vi flyttade ut på landet.

.... Jag är allergisk mot pälsdjur och grisar (ja, grisar!).

.... Jag har tatuerat in min ponny Chayenne på ryggen. Tyvärr fick jag avliva min vän den 1 december 2008.

.... Jag är svag mot REA. När jag ser en reaskylt får jag panik, blir jättestressad och måste köpa!

.... Jag lärde mig inte konsten att rida förrän jag var 12 år gammal och fick börja rida på min mammas frieservalack.

.... Jag har en chihuahuatik på 6 år som jag fött upp själv, Cindie heter hon.

.... Jag har gjort 4 veckors praktik både i Spanien och på Irland.

.... Jag står själv som ägare på båda mina hästar och betalar dom självklart själv.

.... Om jag inte hade haft mina djur skulle jag jobba utomlands eller bo i en lägenhet.

.... Jag gick på Vretagymnasiet inriktning djur, det var ingen idé att gå hästlinjen eftersom jag inte har samma tankesätt som lärarna på skolan.

.... Trollet är min favorit (sorry Raffe...).


Jag, 10år, och Victorie 4 år.

Min första shettis Castor

Jag, 12 år, & Victorie på ridbanan
 Jag, 10år, och min 3e ponny Cruella de Ville


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co