tisdag 26 juni 2012

SÅ FEL DET BLEV!!

Denn stora dagen var kommen och jag hade förberett mig väl genom att både tvätta mig flertalet gånger med descutan och fastat (jag som är ett sånt matvrak).... När vi kommer till operation så hittar dom inte mina papper och det blir ett himla spring. Jag var så nervös att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, tur att jag hade mamma med mig!! Till slut kommer en sjuksköterska in till oss och berättar att hon har hittat lösningen på problemet... Vi var ju en månad för tidiga! Jag ska inte opereras förrän om en månad!!! Det hade blivit helfel med datumet så det är inte förrän tisdag den 23e JULI jag ska tillbaka dit hehe. Tjejen var lite orolig över att jag skulle bli ledsen eller besviken över att det inte blev någon operation när jag förberett mig och kommit dit. Men min lättnad över att inte behöva bli stucken av massa nålar går inte att beskriva! Jag bara vrålade rätt ut "Jaaaaa, nu åker vi och käkar pizza!!". Jag var ganska så hungrig hehe...

Idag har jag firat över att jag har en hel månad kvar genom att jag ridit både Trollet och Raffe. Så man skulle kunna säga att jag "ställde på dom" igen ;)

Trollet red jag ett par varv i skogen och gav honom lång uppvärmningstid innan jag började ställa och stretcha. Att få honom att både gå i hög form och i låg form gör honom väldigt vaken. Att sen träna rygga, öppna, sluta, gå helt i sidled, slalom runt träd m.fl. får honom att trampa under sig och verkligen jobba med både rygg och ben. Han var lite ofokuserad i början av passet men sen efter 40 min kändes han verkligen fin och rund.

Raffe fick sig ett pass på banan :) Egentligen hade jag tänkt NH träna honom i repgrimman men mamma hade plockat bort dom ur stallet så det fick bli ridning istället. Raffe har ju inte heller gått på ett par dagar så han var lite extra pigg idag. Efter bara nått varv i skritt bestämde jag mig för att låta honom trava istället för att sitta och tjafsa emot honom. Direkt i traven börja han jobba riktigt fint på långa tyglar och vågade ta för sig. Han brukar vanligtvis korta stegen lite i början av passen men idag sträckte han ut från börja steget. Efter uppvärmningen red jag en stund utan stigbyglar och vi gjorde inte mer avancerade saker än lite öppna, sluta och enkla byten.

Precis innan jag tänkte börja varva ner honom fick jag för mig att hoppa över dom blåa små plastpallarna som stod på rad mellan hinderstöden på långsidan. Ner med stidbyglarna och red mot hindret, försökte få en galopp med bra tempo i så han inte skulle stanna för jag VET att han tycker dom är lite läskiga. Han var nära på att stanna första gången men istället tog han ett jätteskutt och jag var ju inte alls med, drog han lite i munnen och dunsade ner i sadeln. Andra försöker stannade han, jag blev ju lite osäker där. Men man säger väl tredje gången gilt?? Mer fart, lutade mig bakåt, trampande ner i stigbyglarna och gav honom lite mer tygel... klockrent hopp på 1 meter högt och 4 meter långt, MEN jag störde honom inte det minsta. Bra Sofie, klapp, och bra Raffe, klappklapp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co