lördag 5 maj 2012

SOL....REGN...SOL...REGN

Jag blir galen på det här vädret som skiftar så mycket från sol till regn! Så fort man går ut börjar det regna och när man väl är inomhus då är det minsann sol...  Jag lyckdes pricka rätt på en solstund och tog några varv på banan med Raffe. Tur att min kära Bror var på besök så han fick hjälpa mig med mockningen och spänna sadelgjorden på Raffe. Lyfta upp sadeln var inga problem, med en stege, men att spänna sadelgjorden var helt omöjligt med min mörbultade axel.

Jag försökte rida så bra det gick idag men jag måste erkänna att det gjorde ganska ont. Men vad gör man inte för lite tid på hästryggen?? Vi tränade mest på öppna och sluta i skritt, trav och galopp för att mjuka upp honom. Öppna funkar kanon i alla gångarter men slutan har han lite problem med i trav och ännu mer problem med i galopp. Problemet ligger helt klart i att han inte förstår vad han ska göra, hur han sak böja och vilket tempo han ska gå i. Så slutan måste vi träna mycket på i skritt så vi får allt på plats innan vi utvecklar det i trav och galopp.

Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co