fredag 4 maj 2012

AKUTEN NÄSTA

Igår blev ridturen på Trollet inte som tänkt... Vi skrittade på långa tyglar och jag släppte dom för att rätta till min hjälm som satt obekvämt när Trollet accelererade från skritt till full sken på 1 sekund. Jag föll baklänges och fastnade med foten i tyglarna. Antagligen tuppade jag av en liten stund för när jag ringde till mamma för att säga åt henne att möta Trollet så var han redan hemma och stod lugnt och betade.

Efter mycket tjat från mammas sida så åkte vi in till akuten där jag blev väldigt fastspänd och undersökt. Dom blev lite sura över att jag åkt bil in och inte ringt ambulans. Det värsta med att åka in till akuten är att dom alltid ska ta från den där farligt nålen, usch. Jag är väldigt spruträdd men det gick faktiskt att sätta nålen i mig efter ett tag :) Efter röntgen visade det sig att inget var brutet i alla fall och jag fick åka hem senare på kvällen. Vi stannade på McD på vägen hen så jag fick en hamburgare av mamma bara för att jag var så duktig med nålen hehe.... belöning!! Läkaren rådde mig till att seriöst fudera över att sluta med hästar helt. Han menar på att jag inte klarar av ett fall till... Kanske nått att fundera på nästa gång jag ramlar av?


5 kommentarer:

  1. Ser inte trevligt ut! :(
    Men sluta med hästar? Knappast va? ;)

    SvaraRadera
  2. Nä jag tror det är omöjligt för mig att sluta med hästar! Det är ju för hästarna som man lever :)

    SvaraRadera
  3. Fy, stackare! ja allt händer ju så tok snabbt,och räddare blir man med åren! men sluta med det bästa som finns ??? NEJ!
    Hoppas att du är helt ok nu!

    SvaraRadera
  4. Anna Carin: Ja jag hoppas att jag har några år kvar tills jag börjar bli rädd för att ramla av ;) Jag är mer eller mindre helt återställd efter fallet nu.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co