måndag 14 maj 2012

ALVEDON, MIN BÄSTA VÄN!


Jag ligger i min säng och är mer eller mindre halvdöd. Jag har åkt på nån infektion i halsen, typ halsfluss. Inte alls roligt att ligga inne när det är sol ute och perfekt ridväder. Mamma och Helen får själva ta hand om hästarna, fölvaka och se till att mina guldklimpar mår bra. Veterinären var ute i morse och kände på Iza som var övven ca 5-6 cm. Alltså är hon helt klart på gång och vi gissar på att det kan bli föl i natt. Mamma är nu ute och mjölkar ur Iza råmjölken så vi kan ha den i kylskåpet tills fölisen kommer. Annars kommer det tyvärr inte finnas någon råmjölk kvar om inte fölet kommer nu.

Här får ni lite vimmelbilder från dom två sista dagarna då jag varit sjuk..... 









3 kommentarer:

  1. Härligt med fölisar. Är lite avis på att du har en gris, hehe, har fösökt övertala sambon ang. en minigris men det går inte så bra. ;)

    SvaraRadera
  2. Hanna: Ja våran babe är verkligen jättemysig! Tyvärr är hon ju ingen minigris utan ett slaktsvin som kommer väga ca 250kg när hon är fullvuxen hehe. Men vi gillar henne ändå ;)

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt liv ni verkar leva! : )
    Ja naturligtvis förutm att du är sjuk då! Krya på dig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co