måndag 30 april 2012


Underbar dag med perfekt väder! Idag tränade jag och Trollet över lite bommar i skritt, trav och galopp. Eftersom han är travare och dessutom pigg får han lätt in ett travsteg i galoppen om han blir stressad, förvirrad eller tappar formen. För att förhindra detta i galoppen försöker jag hålla honom lite böjd över bommarna så han hela tiden får tänka och inte får en chans att tappa formen, få upp huvudet och bli uppstressad. Dom sista gångerna över bommarna blev det helt perfekt och jag kunde rakställa honom utan problem.

Att trava över bommarna funkar alltid bra, Trollet vet vad som efterfrågas och är avslappnad. Ibland rider jag rak över bommarna, ibland böjd och ibland rider jag som ett S över bommarna så han får böja åt båda hållen. Jag brukar växla formen från hög till låg och lång för att komma åt alla muskler och få honom mjukare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co