fredag 13 april 2012

FULL FART!

Jag och G.H 

Våran granne håller på och lägger på nytt grus på sin grusväg och det gör att det är perfekt galoppunderlag! Det ville såklart och och min vän Nina utnyttja till fullo och tog travarna Trollet och GH på en tur. GH är väldigt hetsig och slappnar inte av för en sekund. Han krullar ihop halsen och springer på vilket bara tyder på extrema spänningar i hela kroppen. Det är bara att träna på med honom men först måste vi ju se vad han kan. Så när vi kom till den nya grusvägen blev det lite galopp.... snabb, farfylld, okontrollerad galopp! Nina och GH försvann som ett skott och det kändes inte som någon bra idé att hetsa upp Gh ännu mer genom att galoppera om med Trollet. Så istället lät vi dom så fint försvinna framför oss när vi galopperade i lugn, sansad galopp och tränade på skänkelvikning över grusvägen. Trollet fullkomligt dansar fram och jag minns än idag när det var jag och Trollet som okontrollerat galopperade fram på grusvägarna. Allt förändras, till det bättre :)

Nina och G.H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co