lördag 21 april 2012

BORSTA I EVIGHETER

Jag förstår inte hur Raffe lyckas skita ner sig så enormt mycket på ett dygn!!!! Det finns verkligen inte en fläck på den hästen som inte har lera på sig.... till och med lera i pannan! Det tog över en timme att göra en "snabb borstning" på honom och 20 min av dom gick åt till att reda ut hans man som jag dränkte i pälsglans. Raffe vet då hur man gör för att få en helkroppsmassage varje dag....

Efter att ha borstat av det värsta på honom red jag runt en liten stund på banan som var lite för lerig egentligen. Tur att Raffe har bra balans så han inte halkar som bambi på is, hehe. Vi gjorde faktiskt inget speciellt alls idag utan red mest bara runt för att få lite motion och ha lite kul. Vi gjorde några byten, öppna, sluta och skänkelvikningar men inget superseriöst. Skönt ibland att inte göra nått speciellt utan bara rida för att man känner för det och göra precis vad man tycker är roligt för stunden.

Kram Sofie :)

1 kommentar:

  1. SV: Roligt att du gillar bloggen. :)

    Ser att du har en Troll Jahn-avkomma, dom verkar alltid vara så trevliga hästar, arbetsvilliga. :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co