onsdag 28 mars 2012

STORSHOPPING

.
Det är inte billigt att storhandla till hästarna, men nu är det gjort! Jag älskar att gå runt i hästsportaffärer och i affärer där dom säljer hästmat. På granngården har dom ett riktigt stort utbud av hästmat och det kan ta timmar för mig att välja vad jag vill ha (om jag ska byta foder). Jag var ju lite inne att köpa vitamin E till Raffe för hans muskeluppbyggnad men som han inte skulle få någon energi ifrån. Men sen stod jag länge och funderade och läste vad jag skulle blanda det med.... Korncross skulle funka utmärkt om det inte vore för att han skulle bli så smällfet, thihi. Så jag och mamma läste på alla fodersäckar och räknade ut hur mycket energi, smrp råprotein o.s.v det var i. Till slut kom vi fram till att lusern verkade vara det bästa alternativet för Raffe. En säck lusern står nu i stallet och väntar på att få provsmakas av Raffe :) Jag ska dock köpa vitamin E till honom också, när plånboken tillåter...
.

Våran kundvagn.... Finns det nån maxvikt tro? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co