onsdag 28 mars 2012

FINN ETT FEL

Kan du se vad som inte riktigt stämmer med dessa bilder? Ganska uppenbart att det saknas en ryttare på ryggen va ;) Trollet var på extremt bushumör idag och så fort jag släppte honom på banan för att ta en bild tog han tillfället i akt och sprang iväg. Sen började buset och han galopperade runt, hoppade över hindrena och bockade hej vilt i 10 minuter. Uppvärmd och lagom taggad när jag hoppade upp, perfekt..

Idag tränade vi mycket på öppna och sluta i skritt och trav. Även mycket sluta på diagonalen i mest skritt men även lite trav. Han var verkligen mjuk, arbetsvillig och förstod precis vad jag menade idag. Genom att lägga yttertygeln mot halsen och lägga vikten mot vägriktningen fick jag honom att gå i en öppna. Genom att vibrera med innerhanden, trycka med innerknät och ge ett pulserande tryck med yttervaden blev trollet som en banan och gick i en perfekt sluta. När han skulle gå i en sluta på diagonalen gjorde jag följande: vibrera med innerhanden, lägga emot yttertygeln, trycka med ytterknät och lägga vikten mot vägriktningen. Vi var ETT idag! När hästen går åt det hållet, den formen, det tempot som du vill slutar du ge kommandot och berömmer... hästen ska bibehålla.
.





Världens finaste kallblodstravare och bästa vän, Trollet!

Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co