lördag 17 mars 2012

ELIN TRÄNAR HÄSTARNA

Idag var min vän Elin hemma hos mig och tränade Raffe och Trollet. Jag uppskattade verkligen hennes hjälp nu när jag är lite snurrig och dessutom har ridförbud. Hon red Trollet på banan och med lite instruktioner av mig tränade hon på öppna,sluta i skritt och på att få honom låg och länga lite på steget i traven. Mest bara att få både honom och henne själv att slappna av. Det var första gången hon satt på Trollet och hon gjorde ett riktigt bra jobb. Hon kände verkligen efter vad Trollet sa och tog det lugnt. Elin är en sån där hästmänniska med känsla och förståelse. Svårt att hitta sånna människor i dagens stressiga samhälle.

Hon tog på Raffe repgrimman och tränade lite NH med honom. Till en början var Raffe väldigt dominant och ville fösa elin framför sig men Elin tuffade till sig lite och lyckades ta över Raffes roll ganska snart. Hon tränade mycket på att vända varv med endast kropsspråket (dvs axlarna) och till slut bytte dom varv i trav. Raffe busade under hela passet och tyckte Elin var en riktigt rolig typ. det var första gången Elin tränade en hingst och hon sa att det var lite skillnad mot hennes fjordingsto. Man lär sig nya saker varje dag, som Elin så fint sa :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co