onsdag 8 februari 2012

RAFFEDAG

Wihooo! Idag har jag umgåtts massor med Raffeplutt. Vi började med en lång mysstund i stallgången vilket övergick till att sadeln och det spanska tränset åkte på. Efter att ha skrittat runt en stund på ridbanan och tränat på öppna och sluta så tog vi oss en avslutande tur på grusvägen och i skogen. För en gångs skull var han en riktig ängel och gick så försiktigt med mig på ryggen. Han gjorde inte ens några försök till att busa utan hade totalkontroll på sin energi!

Innan jag släppte ut honom i hagen så tricktränade vi lite och fokuserade på den spanska skritten. Jag vill verkligen att den spanska skritten ska sitta som en vanlig gångart och idag gjorde vi runt 20 steg på raken som satt perfekt. Vi har fortfarande inte samma rytm på stegen och ibland blir vissa lite energilösa men det kommer. Vi ska försöka träna massor på det här så jag snart kan sitta upp och göra samma sak.



Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co