måndag 16 januari 2012

FILMTIME RAFELO

Glömde totalt berätta vad jag gjorde för nått med hästarna igår. Trollet fick bara stå i hagen och vara häst för en gångs skull :) Raffe fick en promenad och även lite frihetsdressyr & trickträning eller vad ni vill kalla det för. Men... jag är alldeles för slö för att skriva vad jag gjorde så här får ni:




Tillägger att (som ni kan se) är ridbanan totalförstord efter alla stormar som varit på sistonde. Raffe har inget annat än en grimma på sig och kan när som helst lämna den s.k. ridbanan. Denna dag gjorde vi bara lite basicträning, inget nytt alltså.
Musik: Jimmy Cornett - Soulshine



Kram Sofie :)

3 kommentarer:

  1. SV: Beror helt på hur man ser det... Vet hur man rider och vet också att munnen är känslig, fast det är på olika sätt. Man rycker inte hästen i munnen, och det är inte så många som gör det på dressyrbanorna. Inte dom tävlingarna jag är på i alla fall.

    Att banka hästen i sidorna samtidigt som att dra hästen i munnen kommer ju fortfarande att inträffa med bettlöst också, kommer inte bli någon skillnad på den fronten. De som rider dåligt kommer fortfarande rida dåligt, vilket bett de än rider på.


    :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha jaså, jag är i alla fall på riktigt. Det är inte krångligt alls, men det tar ju olika lång tid att göra olika saker. Vilken var det du tänkte på? Tycker i alla fall det känns mycket bättre att slippa alla konstiga och onaturliga ämnen som finns i många produkter!

    Om ditt inlägg; ser riktigt trevligt ut det du gör på filmen!

    SvaraRadera
  3. SV; 158?! han ser ut att vara över 175 tycker jag :P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co