torsdag 22 december 2011

SADLAR

Elin undrar; Vad har du för sadlar på dina pojkar?

Till Raffe har jag en svart Trainers professional hoppsadel och ska enligt sadelutprovaren ha en Frank Baines Elegance dressyrsadel. Men denna sadel kostar 20.000 kronor så den står på tomtens önskelista! För tillfället rider jag därför i en svart Edinburgh dressyrsadel, fit 3, på honom.



Trollet har jag en brun Stübben allround sadel på och när vi hoppar får han låna Raffes hoppsadel. Skulle dock vilja prova ut en sadel till Trollet som passar både han och mig. Men eftersom jag rider barbacka på Trollet typ 99% av gångerna så känns det inte jättenödvändigt när han redan har en sadel som passar honom.


Kram Sofie :)

2 kommentarer:

  1. Hej Hej
    Jag kanske ska köpa en PRE sto snart
    lite svårt med sadlar hörde jag, hon är fet just nu och kommer att gå ner i vikt, vad ska man använda för sadel???
    bomlös? skulle vilja ha lite mer inriktat mot dressyr men vill inte ge en förmögenhet på dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin! Jag gör ett större inlägg om din fråga :) Kommer upp snarast på bloggen.

      Radera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co