tisdag 1 november 2011

TRICK....RIDNING?

Tror jag har glömt bort att berätta att jag har börjat lära Trollet stegra på kommando? Carro och Elin som hade Trollet på foder började lära honom levade/stegra men hann inte slutföra det ordentligt innan han kom hem igen. Nu har jag börjat träna lite smått på det igen och det går ganska bra. Han försöker stegra men kommer inte så högt eftersom han svankar istället för att verkligen använda ryggen och få tyngpunkten rätt. Men vi är på rätt väg! En häftig känsla om jag får säga det själv...

Ärligt talat... har ni någonsin sett en så fin häst???? love!
Mamma & Trollis redo för en uteritt



Idag när jag kom hem från jobbet hann jag motionera en häst och valde då att ta en ridtur på Trollbollen. Red i sadel men utan stigbyglar... man kan ju inte alltid rida barbacka hehe. Vi tränade mycket öppna på volt och även öppna&sluta på långsidorna med en 10m volt mitt på långsidan (ett moment i LA programmet?) i alla gångarter. Alltid lika roligt att jobba med den hästen!!


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co