onsdag 2 november 2011

LONGERING

Idag var det mörkt när jag kom hem men det stoppade inte mig och Raffe från att träna lite NH på banan, wiiie! Vi tände upp strålkastaren på banan (som bara lyser upp halva ridbanan såklart) och lekte så gott det gick i mörkret. Det är viktigt att man jobbar ordentligt på sin relation med hästen, speciellt när man har en hingst men även med valacker och ston. Jag tycker inte att det räcker med att bara ta in hästen från hagen, borsta, rida och sen släppa ut hästen igen. Hästar är otroligt snälla djur som låter oss få vara runt dom under våra villkor. Det minsta vi kan göra är att ge dom minst lika mycket tid, trygghet och kärlek tillbaka. Vi avslutade föresten med lite longering och det resulterade i glädje-bocksprång både här o var, hihi.


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co