måndag 21 november 2011

NYTT REKORD?

Idag var jag på ett riktigt hopphumör efter att Richard Bourns från Irland hörde av sig till mig. För nästan ett år sen var jag i ett hoppstall på Irland och gjorde praktik 4 veckor. Det var otroligt roligt och intressant, inte minst eftersom jag var där under jul och nyår och fick se hur dom firade och vad dom hade för traditioner på Irland. I alla fall, jag och Trollet tog på oss benskydden och hoppsadeln och bestämde oss för att ta några skutt. Han kändes riktigt taggad och spänstig så vi vi tog oss an dom lite högre hindrena på banan. Helt plötsligt får jag för mig att jag ska vända på tunnorna så dom skulle bli lite högre. Jag har aldrig (aldrig!) vågat vända på dom större tunnorna eftersom jag tycker hindret ser så fruktansvärt högt ut. Vi har utan tvekan hoppat högre hinder än just det, så jag tror det kan bero på att jag och Raffe försökt oss på dom en gång och han då stannade, vilket ledde till att jag fick väldigt ont i ryggen.

Ett skutt 2009


MEN idag gjorde vi det! Jag styrde mot det höga hindret och viskade till Trollet att han inte skulle stanna. Han stannade inte... och det måste ha varit det bästa skuttet vi någonsin gjort. Det kändes inte alls som att vi hade hoppat högt för det blev så perfekt. Fin fina fina fina Trollboll. Där har vi en häst man kan lita på! Han ger mig ett sånt självförtroende och hjälper mig på fler än ett sätt. Min prins, mitt allt.



Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co