onsdag 16 november 2011

DAGEN INNAN

Idag är det dagen innan min & Raffes första lektion!! Vi är både väldigt förväntansfulla och har försökt förbereda oss på bästa sätt. Idag tog vi ett kort barbackapass på banan och kollade igenom att alla sidorörelser satt. Vi red igenom öppna & sluta, skänkelvikning, förvänd sluta, fram- & badelsvändningar mm. Alltså bara massor av mjukgörande böjning i alla gångarter. Raffe är så skön att rida barbacka på nu när han har satt lite vinterpäls, både mjukt och varmt i kylan!

Nu står Raffe och Ivanhoe inne i stallet under natten och gottar sig. Raffe står putsad och klar med två ton pälsglans i man och svan. Svansen är såklart flätad och ska släppas lös i morgon när jag flätar hans man hihi. Har redan tagit fram matchande benlindor och schabrak, måste hitta mina favorit ridbyxor också.

Precis i detta nu sitter jag och mamma och diskuterar hur vi ska göra med videokamera och kamera. Tror det lutar åt att mamma tar med videokameran och stativet och filmar hela lektionen för Sissi Lilja så jag kan sätta mig ner ett par gånger och kolla igenom hela filmen. Superbra!! Kanske kan hon även lyckas få nån bild så ni får se.


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co