lördag 3 september 2011

RIDHUMÖR

Idag var jag på ett riktigt ridhumör!! Jag har egentligen bestämt mig för att max rida en häst om dagen och försöka träna den andra från backen eftersom jag får ganska rejält ont i ryggen annars. Men idag var jag på ett strålande ridhumör och red i skogen med både Raffe och Trollet. Det märks att även hästarna ger 100% när man är på topp själv. Jag blir så lycklig sånna här dagar! :)



Mamma drog även ett par drag med raspen på trollets framfossingar. Han har fruktansvärt dåliga hovar på sommaren som spricker direkt om man inte underhåller dom lite då och då. Ungefär en gång i veckan måste man dra lite med raspen för att det inte ska bli stora sprickor och dom ska fläka upp. Det är väldigt tråkigt ...men det blir bättre till vintern.


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co