tisdag 6 september 2011

HOVBÖLD ??

Idag har inte varit en rolig dag! Mamma ringde mig när jag var på jobbet och var hysterisk. Hon hade hittade Ivanhoe i hagen stående på bara tre ben. Han kunde inte stödja det minsta på vänster bakben och hade jätteont. Det tog henne 1 timme att ta honom utanför hagstängslet så inte Raffe skulle försöka leka med honom. Madde och Therese var snälla och kom som ett spjut för att hjälpa mamma till akuttiden på ATG Mantorp. Där röntgade dom, tog blodprov och "gröpte" ut hoven vid tån på honom. På röntgen såg dom två mörkare fläckar och två sprickor, men inga frakturer kunde ses. Veterinärerna misstänker en hovböld men ingenting är ännu säkert.


Kram Sofie :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co