torsdag 25 augusti 2011

STOPPKNAPPEN

Dom som har sett mig och Raffe "live" har kanske hört att jag pratar väldigt mycket med honom. Jag föredrar att bara sitta där på ryggen och njuta så därför har jag kommandon till en hel rad med saker så jag ska slippa använda sitsen, skänslar, vikten, tyglarna o.s.v. Det som brukar förvåna de flesta är att han kan tvärnita från full galopp genom ett ynka "ssst". Det fungerar även när han springer lös och såklart när vi tränar från marken.




Bjuder på ett kortare, äldre klipp från en lektion på Vretagymnasiet då vi hade friluftsdag (kallt var det - kolla mina vantar!). Absolut inte en av våra bästa ritter men så kan det gå ibland när ryttaren inte är på topp! Raffe gör alltid, alltid, alltid sitt bästa. Jag var den enda som hade egen häst och de andra hade skolhästar. Vi tränade mycket övergångar från halt och tvärtom. Raffe är väldigt lätt att få från både halt-galopp och galopp-halt (genom rösten) så nästan varje gång vi gjorde dom övergångarna blev det "kö" bakom oss hehe. Alla som red i min grupp var jätteduktiga ryttare :)


Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co