måndag 20 juni 2011

IVANHOE HAR FLYTTAT

Eftersom både jag och mamma är skadade för tillfället kan ingen av oss träna hästarna. Mammas 3 åriga frieserhingst, och raffes bästis, Ivanhoe har kommit igång med sin träning och vi har mer eller mindre suttit på honom med sadel och träns. Därför är det tråkigt att inte fullfölja hans inridning nu när den nästan är färdig, eller hur? Så vi hittade två jättetrevliga tjejer som bara bor lite mer än en timme från oss som kunde tänka sig att ha honom ca 3 månader för att ha nått att pyssla med. Så lilla Ivanhoe (runt 160cm hög) har nu lämnat stallplan och är på nya äventyr! Vi hoppas att det kommer att fungera på det nya stället och än så länge tycker vi att det verkar lovande enligt deras dagliga rapporter :)

Min vän Lena var här i lördags och motionerade Trollis och Raffe åt mig också. Hon red Trollet en stund på banan och jag tror hon blev lite småförtjust i honom. Han är ju trots allt ganska utbildad med sin piaff och påbörjande av passage och levade. Dock har han tappat väldigt mycket muskler så det är bara att bygga upp honom från början, lågt och sen höja allt eftersom orken kommer på honom. Lena fick sig ett rejält träningspass när hon fick tömköra Raffe. Raffe är i vanliga fall riktigt rolig och lätt att tömköra och gör både öppna, sluta och skänkelvikning för töm. Men han var lite upprörd för att Ivanhoe hade åkt och ville inte riktigt koncentrera sig. Men Lena fick allt ordning på honom efter ca 40 min och gjorde både det ena och det andra.... och lite av det tredje hehe.




Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co