fredag 27 maj 2011

HÖJDHOPP!



Idag har jag hopptränat med Lilleman lite. Han tycker det är jättekul att hoppa och har alltid öronen framåt och stannar ALDRIG! Mycket bra egenskaper för en blivande tävlingsponny tycker jag. Vi hoppade en bana på ungefär 70 cm och sen ett par skutt på ca 1 meter. Det är ingen match för honom så nästa gång ska vi nog höja lite, kanske blir det nytt höjdrekord??



Igår hoppade jag med Raffe efter att vi varit och busat i skogen. Han hade stått i 3 dagar så han var lite filurig och ville kanske lite mer än mig. Vi hoppade stockar i skogen och tränade galoppombyten på stigen varje gång det kom en sväng. det är lättare att byta i skogen för då har han lite mer framåtbjudning än på banan. Men när vi kom tillbaka till stallet hade han fortfarande massor av energi så vi tog ett par språng på banan som låg på ungefär 115 cm. Vi hoppade över en shettis skulle man kunna säga haha :D

Till och med mamma som inte hoppat sen
hon var liten vågar nu hoppa på lilleman!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co