tisdag 19 april 2011

DRESSYRTRÄNING

Det bästa med lov är att man har massor av tid till att vara i stallet!! Bara stå och pussa på dom små pållarna i hagen är underbaaart! Jag har hunnit rida en hel del under lovet... både hoppar, ridit dressyr och uteritter. I lördags kom min bror, hans flickvän Madde och Maddes pappa och hälsade på lilla mig som var ensam hemma. Medans grabbarna jobbade i skogen snodde jag Madde som snart är utbildad ridintruktör och tvingade henne att kolla på när jag red och fota lite. Hon har lekt rodeo på sin bamsehäst (180+) och slagit i huvudet så hon har ridförbud. inte bra!


Jag tycker det är så himla tråkigt att vara själv så jag följde med dom hem och åt grillat, mums. Sen i söndags fick jag rida lite på deras godkända new forest hingst Oskar, skiiitfin! Han var helt underbar att rida så jag har planerat att kidnappa honom. Först hade jag planer på att bara galoppera iväg på honom, men sen bestämde jag mig för att göra det när det är mörkt och dom sover. Annars tror jag dom blir lite ledsna på mig ^^, Synd man inte är 16 längre.... eller att han inte var lite större.... Det blev lite kort tagna så jag hoppas det kan komma upp ett par stycken på bloggen snart :) håll utkik!




Här kommer ett par bilder från dressyrträningen med Madde:








Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co