lördag 9 april 2011

AVELSVÄRDERING PÅ GESTA GÅRD


Har totalt glömt att berätta hur det gick på Raffes avelsvärdering på Gesta gård förra helgen!! Det gick jättebra men tyvärr räckte inte Raffe ändå fram till mål. Han gick igenom med alla mått, psyke och så men hans man gungande lite mer åt höger sida än åt vänster så han gick inte igenom och blev godkänd. Så man kan säga att han snubblade på mållinjen :( Han behöver alltså stärka hela överlinjen och bygga mer muskler i nacken... Men det kommer vi lätt träna upp så nästa gång ska han ha revansch!!

Själva resan gick också ganska bra, lite hoppade han och greja men inte alls lika mycket som han brukar. Mamma blev dock lite småirriterad på honom och det var nästan så hon lastade ur honom på E4:an och lämnade kvar honom haha. Vi hade med en liten kompis till honom som sällskap där bak, en liten brun shettis vid namn Lillen. Han tyckte det var jätteroligt att vara ute och åka transport och öronen var spetsade framåt hela tiden!




När vi kom hem igen var vi alla ganska trötta och ville komma in så snabbt som möjligt och äta och sova lite. Raffe visste precis vad det var som gällde och skuttade gladligen bort till hagen med mig och väntade på att jag skulle öppna. Så jag tog av grimman och släppte in honom. Han och Ivanhoe (frieserhingst) började leka hej vilt och Raffe sprang direkt ner till den stooora vattenpölen på andra sidan hagen. Det var då jag märkte att både transportskydden och svansskyddet fortfarande var på!!!! Jag slår vad om att Raffe visste om att han inte skulle ha dom i hagen... Han brukar nämnligen inte springa i vattenpölar annars! Och han var inte lätt att fånga heller. Jag blev skitirriterad och mamma skrattade så hon tjöt när jag sprang efter som i hagen haha. Men sen hämtade hon en hink med kraft så jag kunde få av alla leriga skydd från Raffis. Bushäst!!!





Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co