onsdag 9 mars 2011

DRESSYRLEKTION

Idag packade jag transporten och bilen med grejer och självklart med Raffe och så gav vi oss iväg till Vretagymnasiet.... eller mamma körde eftersom jag inte har körkort. Men ta det lugnt jag ska ta det... nån gång =P I alla fall så åkte vi till min skolan eftersom det idag var friluftsdag och jag hade skrivit upp mig på att rida på eftermiddagen. Egentligen skulle jag rida på en av skolans hästar som alla andra men jag ringde på morgonen och tog en chansning när jag frågad om jag fick ta med Raffe. Vissa av lärarna brukar inte vilja ha med Raffe eftersom han är hingst och kan göra dom andra hästarna upprörda. Missuppfatta mig inte nu! Raffe är en ängel och säger inget men dom andra ryttarna har inte lika stor koll på sina hästar. Men idag fick jag i alla fall ha med honom =)

Vi fick själva välja om vi ville ha dressyr eller markarbete och eftersom varken jag eller Raffe är värst duktiga på det där med bommar så valde jag dressyr åt oss. Det var en av KY eleverna som skulle hålla lektionen. Hon var superduktig och hade jättebra övningar!! Tror hon gav mig och Raffe lite extra chans till att få till alla övergångar bra. Så om vi skulle gå till skritt till trav och det inte gick bra för mig och Raffe gjorde vi om det precis efter innan vi skulle göra en annan övergång (t.ex halt till galopp). SUPER! Jag och Raffe fick verkligen ut något av lektionen och det är ju alltid roligt eftersom det kan vara svårt när man rider med fler på lektionen (idag var vi 4 med oss). Mamma var faktiskt supersnäll och filmade och tog kort när vi red men har inte hunnit ladda in något av det ännu. Tänkte ladda upp både lite av filmen och några av bilderna så ni får se lite.



Kram Sofie =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co