måndag 17 februari 2014

POSITIV HÄST - POSITIV RYTTARE



Jag hoppas att vi är på rätt väg igen och blir riktigt bra form till sommaren och alla tävlingar. Vi kick-off startade med ett dressyrpass i torsdags som gick superbra! Han var fokuserad och positivt till allt vi gjorde och jag fullkomligt sprudlade av glädje. Tyvärr kände jag av dressyrpasset i ryggen på fredagen, så han fick vila då.

Igår hade vi tänkt rida ut men det blåste och regnade så det blev ridhuset istället. Jag ställde fram 5 calvalettibommar som vi travade och skrittade över. Han var jätteduktig - lyfte och hade stenkoll på benen. När vi började galoppera fick han för sig att något i ridhusets hörn var väldigt läskigt och stack med mig varje gång vi passerade. Vi red på tränsbett och tyvärr är det ganska vanligt att han bara biter tag på bettet och drar till. Det är inte lika vanligt att han bara drar sådär men han har ju sina egna idéer ibland. Vi kämpar på med tränsbetten :)

Idag kände jag av ryggen rätt mycket efter att vi tjafsat i ridhuset igår.... :( Jag fick ta en extra tablett och bokade in en uteritt med Kattis. Jag tycker om att rida med Kattis och hennes islandshäst Kraftur. Det var en helt underbar ritt i vårsolen. Helt underbar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co