fredag 31 januari 2014

DET VISSTE NI INTE...

OM RAFFE...... :)

Raffe är en riktig godisgris, men han gör inte allt för godis. När vi tricktränar verkar det i början som att han skulle kunna göra allt för att få godiset. Men när det kommer "till kritan" tycker han inte att det är värt att stoppa huvudet mellan benen eller stanna i ena delen av ridhuset och vänta tills jag ropar på honom BARA för en bit godis. Då ställer han sig som frusen och stirrar rakt fram, okontaktbar.

Hönät är den roligaste leksaken i världen. Jag lagar hans hönät i boxen nästan varje dag då det uppstår stora hål lagom för att Raffe ska kunna stoppa in mulen och ta en stor tugga. Hönätet ute i hagen brukar han få loss och använda som fotboll eller leka "kast med litet hönät".

Han har en rosett för felfri ritt i hoppning :) Den är vi stolta över!

Han finns registrerad på Tävlingsdatabasen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co