måndag 18 november 2013

TRERÄTTERS OCH PANNKAKSFRUKOST

Robban har blivit så himla duktig i stallet :) Han kratsar hovarna på alla fyra benen (!!), mockar, borstar, byter täcke, packar påsar, blandar mat och longerar. Värsta hästkarln är han, hihi. Jag slår vad om att han tycker att det är helt okej att vara med mig i stallet ibland. Han kan ju skippa gymmet och mocka stallets alla boxar istället?? Då blir alla nöjda och glada!

 Cindie i sin stalltröja och sin "blinkers"



I söndags morgon gick jag upp tidigt och stekte pannkakor, en hel hög med pannkakor! Och så kokade jag kaffe och packade ner lite mer tillbehör till våran frukost. Sen satt jag och Robban och hade pannkaksmys i ridhusets cafeteria under tiden hästarna åt upp sitt morgonhösilage. Åh så mysigt!!




OCH bara för att Robban har varit så underbar och hjälpt mig med Raffe hela veckan ville jag ge honom något. Så igår kväll gjorde jag en romantisk trerätters hemma med tända ljus och mysig musik :) Blev mycket uppskattat och alla tre rätter gick hem hos honom, högsta betyg! Ni får klicka på bilderna för att få upp dom större i ett bildspel.

På menyn:

* Knaprig cesarsallad med dressing, ost och krutonger.
* Ryggbiff med ugnsgratinerade grönsaker, sparris och whiskeysås.
* Ben and Jerrys "Clever Cookies" glass.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co