tisdag 19 november 2013

ROBBAN LÖSLONGERAR OCH TRICKTRÄNAR

Måste få dela med mig av denna video på min sambo Robban och Raffe. Eftersom jag har varit så dålig i ryggen att jag själv inte kan ta hand om honom har min sambo ställt upp nu under hans lediga vecka. Istället för att bara släppa honom i ridhuset ville jag att han skulle få tänka, i alla fall lite grann. Robban gör ett tappert försök med lite longering och trickträning för att få in lite hjärngympa. Han får longera utan lina för att det ska bli lite en sak mindre att hålla reda på. 

Jag blir grymt imponerad av min häst som verkligen försöker förstå vad Robban menar och som lyssnar till 100%. Men ärligt talat, är inte min sambos kunskaper lite imponerande också?! Han har bara snappat upp lite när jag själv har gjort liknande och har alltså inte fått nån helhjärtad lektion eller förklaring på det jag gör. Tänk hur duktig han skulle kunna bli på det här om han fick en ordentlig förklaring på vad varje rörelse han gör betyder och hur han kan använda dom för att styra varenda kroppsdel på hästen. 




Duktiga va?? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co