onsdag 2 oktober 2013

JAG TIPSAR

Jag tänkte tipsa er alla att utnyttja dom stubbfält som inte är upplöjda, det gör i alla fall jag och Raffe. Även dom fält som är plöjda och harvade (som man får rida på) är riktigt användbara. Här om dagen skrittade jag och Raffe runt på ett sådant upplöjt i säkert en timme. Låg form och riktigt mjukt underlag gjorde att han fick arbeta ordentligt med ryggen, lite träningsvärk hade han minsann dagen efter. 

Idag "powerskrittade" vi i arbetsform 30 min bort till ett stubbfält där vi tränade min sits och Raffes kondition. Raffe fick trava 5 min - galoppera 5 min - trava 5 min - galoppera 5 min - trava 5 min i arbetsform. Varje gång vi red mot "hemåt" passade jag på att blunda och bara koncentrera mig på min sits och andning. Jag tänkte mig att jag satt på en robothäst och försökte sitta exakt så som jag ansåg var den perfekta sitsen. Det kändes riktigt bra och Raffe fick en rund, fin form med ett bra flyt när jag gjorde helt rätt. Jag kunde till och med känna hur han andades långsammare och djupare ikapp med min andning. Roligt! :) Vi avslutade med att "powerskritta" 30 minuter igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co