söndag 8 september 2013

ORK OCH MOTIVATION

Dom senaste veckorna har jag känt att Raffe har hamnat lite utanför. All ork har minskat och motivationen är mindre än den brukar vara. Det är mycket som händer och den senaste veckan har faktiskt varit lite tuff. Ett tecken på att kursen verkligen fungerar är att jag är så himla trött där och när jag kommer hem. Om jag inte håller mig sysselsatt när jag kommer hem så somnar jag som en stock. Jag kan hålla mig vaken till 7-8 men sen går jag nästan i sömnen. 

Det är tråkigt att jag inte orkar lägga upp bra träningspass och fortsätta träna på att hitta energin hos Raffe. Senaste tiden har det blivit mycket uteritter och busridning på stubbåkern. Jag har fått in ett par pass på banan och några lite mer seriösa ridturer på åkern men jag har verkligen fått pusha mig själv för att genomföra dom. Jag hoppas verkligen att jag får lite mer ork snart så vi kan fortsätta utvecklas. Jag skulle vilja ta en dressyrlektion för Pia (som Karin och Raffe har tränat för) för att få lite tips och bra övningar att träna på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co