onsdag 5 juni 2013

LITE WE TRÄNING

Kom precis in från ett ridpass med Raffemannen. Idag hamnade vi på ridbanan för ett dressyrpass som ändrade riktning och blev en blandning på WE och barock?? 

Efter att vi värmt upp med tempoväxlingar och övergångar fick jag för mig att börja träna sideways över en bom. Jag trodde det skulle vara lätt som en plätt eftersom Trollet kunde det redan på första försöket när vi började med WE. Raffe tog det dock runt 15-20 min innan han vågade ha bommen under sig mellan fram- och bakbenen. Det var inga större problem att få honom att gå sidledes men han ville gärna slå lite på bommen för att se att den inte var läskig först. När han väl förstod vad han skulle göra blev han riktigt stolt över sig själv och vi gjorde riktigt fina sideways på enhandsfattning utan problem. 

När vi kommit överens om att det inte var nått farligt var han riktigt trevlig att rida och vi red runt ca 10 min på enhandsfattning och tränade böjning och rakriktning. Vi tog även några byten på enhandsfattning och dom blev rena (men inte allt för snygga). Måste träna mer på enhandsfattning :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co