måndag 17 juni 2013

KVÄLLENS DRESSYRTRÄNING

Dressyrträningen ikväll gick väldigt bra för Karin och Raffe. Tiderna hade blandats ihop så Raffe fick stå och vänta en stund i transporten och sen stå och vänta lite vid ridbanan på deras tur. Pia (tränaren) hittade Raffe jättebra och visste precis hur han fungerade. Han är lite ojämn och är svagare på vänster sida, vilket inte är så lustigt med tanke på att det är min svaga sida som jag opererat. Raffe fick jättemycket beröm för att han var så känslig, lättlärd och duktig. Det var inte lätt för Karin att rida honom på rätt sätt och det kommer ta tid innan hon hittat dom rätta knapparna och kan rida honom så som man ska rida honom. Pia jobbade mycket med andning och små, snabba signaler på honom. Karin är inte tillräckligt snabb med sina signaler och dom är inte tillräckligt små och tydliga. 

Jag måste erkänna att det kändes bra att få "svart på vitt" att han är bra grundutbildad. Det räcker med att andas ut så stannar han från galopp till halt, det räcker med att ge en signal så håller han det tempot tills han får en ny signal. Pia verkade tycka han var väldigt fin och hon förstod verkligen skillnaden med att rida ett halvblod och att rida en P.R.E.... För det är inte samma sak. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co