onsdag 26 juni 2013

HOPPTRÄNING

Igår var jag med när Karin skulle hoppträna med Raffe för första gången. Som ni vet älskar Raffe att hoppa men han kan vara lite tittig på hinder om han inte känner igen dom sen innan. Nu har hindrena stått framme så varje gång vi ridit dressyr har vi ridit över bommarna och därför gick det strålande bra idag. Karin sa att hon blev positivt överraskad över hur duktig han var och att han tyckte att det var så kul. Jag försökte ge lite tips på vägen men jag hoppar ju själv rätt sällan. När jag hoppar Raffe brukar jag rida honom i tre steg... Första är uppvärmningen då jag bara mjukar upp honom, andra är att få fram honom och få honom att driva mot hindrena, tredje är att få tillbaka honom så att energin går uppåt istället för framåt. Gör man inte tredje steget blir det lätt att han bara drar på och inte hinner lyfta på frambenen.


 Ni får klicka på en bild för att få upp dom större.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co