söndag 3 mars 2013

R.I.P TROLLET

Tänkte göra en snabb uppdatering.

Den 14 februari var Trollet borta från hagen och det tog flera timmar innan vi återfann honom en bit bort från hagen i en skog. Han var då illa medtagen men vi trodde att det berodde på att han varit ute och sprungit hela natten. Han hade över 39 grader feber, 90 i puls och över 40 andetag/min. Hans täcke var så blött av svett att det nästan droppade om det och Trollet kunde knappt hålla balasen på sina egna ben. Ja, ni förstår hur illa läget var.

Efter någon timme hade läget inte förbättrats, så jag tog ut veterinären. Veterinären gjorde vad han kunde men tyvärr såg det inte bra ut. Veterinären trodde inte att han skulle klara en resa till Strömsholm. Efter ytterligare några timmar var jag tvungen att ta ut veterinär igen för att låta honom somna in. Diagnosen blev kolik. Antagligen hade han fått det redan på natten (vi såg att han hade rullat sig en hel del i skogen) och när vi återfann honom var det försent redan då. 





4 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt sorgligt, och så nära inpå Iza dessutom. Vet att ord inte hjälper men tänker på dig och lider med dig. Varm kram från en anonym läsare som tycker du är klok och bra! /Maria

    SvaraRadera
  2. usch :( beklagar verkligen, så hemskt :(

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Jag blev så ledsen när jag läste om Trollet. Jag har själv en kallblodstravare och jag har läst din blogg och känt igen mig i den stora kärlek du känner för din häst. Fast jag aldrig träffade Trollet förstår jag hur underbar han var. Jag hoppas att du orkar fortsätta med bloggen, den behövs.
    Kram J.

    SvaraRadera
  4. Å så jobbigt! Ni som verkligen hörde ihop. Känner verkligen med dig.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co