tisdag 22 januari 2013

VINTERRACE!

Idag har det varit ett helt otroligt fint väder ute! Solen har strålat och det har varit behaglig temperatur om man hållt sig i solen. Jag tog mig ett lite kortare dressyrpass på Raffe på vallen och tramsade mest runt. Vi hade ingen direkt plan över vad vi skulle göra utan jag gjorde dom flesta rörelser jag kom på och noterade hur Raffe kunde utföra dom. Vi behöver träna mycket mycket mycket på öppna och sluta i alla gångarter. Därimot är hans mellantrav väldigt fin och jag tog några minuter åt att träna på att sitta ner i den. Eftersom han inte går i helt perfekt form (ännu!) blir det att jag studdsar lite i sadeln när vi ökar. Men roligt var det att försöka sitta ner i ökningarna och jag skrattade så jag höll på att ramla av flera gånger. Det ska vara roligt att rida!
 
Trollet tänkte jag köra samma grej med och red bort till vallen. Han därimot var på väldigt bra humör och var mjuk som en spagetti. Om jag tänkte på en rörelse hann han påbörja den innan jag ens gett ett kommando, så taggad var han för dressyr. Han gjorde några jättefina galoppombyten och försökte få under bakbenen i samlingarna. Efter bara en liten stund var jag så nöjd över att han hade gett 100% att vi övergick till galopprace istället! Skönt för hästen att få sträcka ut sig maximalt efter ett dressyrpass med samling.
 
Nu ska jag gå ut och fixa stallet (mocka, fixa foder o.s.v.) för det hann jag inte göra i morse då jag hade sjukgymnasten vid lunch. Ikväll blir det hoppträning för Sanna Esping på d-ponnyn Dunet, inga stopp och absolut inga avåkningar önskas :)
 
Jag och Raffe på hoppCR där vi tog hem en felfri runda.
 

1 kommentar:

  1. gick hoppträningen bra?
    har alla mina gamla tävlings och träningsfilmer inlämnade för digitalisering nu. så fort jag fått tillbaka dom, ska dom upp på youtube eller nåt sånt :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co