onsdag 12 december 2012

12 DECEMBER 2011

Just idag för ett år sen hade jag precis ridit min första barocklektion på en välutbildad barockhäst. Jag kände mig så otroligt taggad för att träna Trollet lite extra så jag kunde ta med honom på en barocklektion och visa vilken duktig liten häst jag har. Nu, ett år senare, vill jag fortfarande åka dit med Trollet och visa upp vad jag har. För jag är helt övertygad om att han har vad som krävs för att kunna bli en ren barockhäst.
 
Om man bara hade lite mer pengar så man kunde köpa en fin transport och en rejäl bil då skulle jag åka runt med mina hästar nästan varje dag och göra roliga saker. Raffe skulle jag åka till ridhus med oftare och träna hoppning för en riktigt duktig instruktör som kunde hjälpa Raffe med sin hopprädsla. Jag skulle leta upp en duktig instruktör för klassisk ridning och rida så ofta jag kunde för denna samtidigt som jag skulle hålla koll efter ridclinics i Sverige när duktiga spanska ryttare kunde hjälpa oss. Jag vill gärna få fram mer av den spanska hästen i Raffe, stegen och temperamentet. Ju mer jag bara lunkar runt i skogen desto mer tappar han sin spanska klass.
 
Trollet skulle jag också åka runt med och precis som med Raffe träna hoppning. Men mest av allt åka iväg och träna WE för en duktig instruktör som kunde hjälpa och coacha oss till att börja tävla i detta. Det skulle vara roligt att få bli det andra ekipaget i Östergötland som tränar t.o.m Svår klass i WE.... Häftigt! Jag skulle nog inte åka runt lika mycket med Trollet som jag skulle göra med Raffe. Trollet och jag trivs så bra när vi bara lunkar runt i skogen och får busa :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co