måndag 22 oktober 2012

MYCKET ATT GÖRA

Jag har fart runt ovanligt mycket idag, men det är skönt att ha nått att göra! I morse red jag en sväng på 45 min med Trollbollen och sedan fixade jag mig för att åka till Hööks och jobba några timmar. Hööks är mitt under en stor uppbyggnad vilket gör att det är mycket som ska flyttas och göras om. Idag satte vi upp hyllor och fyllde dom med alla schabrak som fanns i butiken. Dock skulle jag få plats med alla schabrak och paddar på hälften så liten plats som det tidigare legat på så det såg förjävligt ut när jag var klar. Vi måste komma på en annan lösning och göra om allt igen. Vi började flytta på alla träns och men innan vi hann färdigt slutade jag för dagen och överlät det till dom andra :) Nu har jag precis ätit och ska in till sjukgymnasten för att sedan handla och åka hem igen. Jag hoppas att jag hinner/orkar träna Raffe ikväll, annars får han bara lite mys i stallgången.


Ridturen med Trollet bestod av 25 min skritt, 10 min arbete på fältet och 10 min avskrittning hemåt. Själva arbetet bestod av att få trollet att slappna av. Han vill ju gärna gasa lite när vi är på ett öppet fält och då är det viktigt att träna på det motsatta. Att kunna skritta i en bra, avslappnad form och sen komma fram i en lika avslappnad galopp eller trav för att sedan komma ner i samma skritt igen. Det blir gärna att han hetsar upp sig, går sidleds eller går felböjd. Ibland blir det piaff eller ett galoppsprång mitt i skritten och ibland slänger han upp huvudet och spänner sig i galoppen. Efter en stund förstod han vad jag ville och då slutade vi för dagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co