torsdag 20 september 2012

FÖL I FULL FART

 
Igår var mamma ute och busade med Iza (mammas friesersto) och fölet Encarado. Encarado är  nu 4 månader gammal men är, enligt mig, ganska stor och välväxt för sin ålder. Ibland ser han nästan ut som en åring! Iza däremot är ganska benig och omusklad eftersom Encarado tar all hennes näring när han diar. Det blir bättre sen när dom ska skiljas och Iza börjar ridas igen. Iza har bara ridits några gånger sen hon fick föl men nu när Encarado kan gå som handhäst är det dags att sätta igång henne så hon kan ridas lite i vintersnön.
 
 Min favoritbild för dagen!
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt ;-)
    Längtar till även jag har en liten som kan busa vid sidan om Fresa vid uteritterna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa det är så underbart med föl! Dom har så mycket energi :)

      Radera
  2. Svar
    1. Jaaa Iza Hade öronen framåt på varenda bild och Encarado bara bockade och busade!

      Radera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co