lördag 18 augusti 2012

OSEDDA G.H BILDER!


Kom på att jag glömt visa er dom senaste G.H bilderna vi tagit! Mamma red fram honom åt mig under tiden som jag fixade i ordning Trollet. När jag sen kom ut till banan fick hon hålla Trollet under tiden jag red och hoppade G.H. Supersmidigt!

G.H har utvecklats enormt mycket sen han kom till oss. Förr kortade han steget på ett framben och snubblade då också väldigt mycket med just det benet. Nu har vi tränat bort det väldigt mycket med hjälp av bommar och skrittarbete, OCH att han hittat ett annat lugn. Detta beteende kommer endast fram när han inte förstår och därför stressar upp sig.

Förutom detta har han även visat sig tycka om hoppningen. Vi har hoppat hinder på 0,90-1 m med både räcken och oxrar. Galoppen tränar vi fortfarande på men den kommer så småningom. Ett tips för er med travare som har svårt med galoppen; Träna med den mycket ute där hästen känner att den får plats, gärna på fält. Många travare har svårt att galoppera på banan för att det är så trångt. Dom skulle klara av det men blir så stressade över utrymmet att dom inte klarar av att galoppera på ett bra sätt.








Bara jag som tycker jag ser ut som en myra på honom??

2 kommentarer:

  1. Varför rider du när du har ridförbud? Vill du aldrig bli frisk?? För chansen blir ju bara mindre om du aldrig håller upp & vilar ut. Vem som helst skulle kunna klara att hålla upp, om man vill bli frisk & ha en kropp som håller livet ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte ridit sen jag fick reda på att jag inte bör rida på ett par veckor till, d.v.s sen mitt besök med sjukgymnasten. Bilderna i detta inlägg är osedda bilder som tagits när jag hade lov att rida men som jag glömt lägga upp på bloggen. Men jag har provat rida efter min operation, det stämmer.

      Jag kan inte hålla med dig om att vem som helst skulle kunna hålla upp. Om man lever för att vara bland hästar är det en otrolig börda att inte få träna med dom. Det är säkert lättare för någon som inte bor med sina hästar utanför fönstret. Att höra och se hästarna 24/7 gör att jag får sån extrem abstinens.

      Radera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co