torsdag 28 juni 2012

ÖKAD TRAV

Bilderna nedan förklarar vad vi tränade på under dagens ridpass. Raffe var ett riktigt krutpaket så efter ett par dåliga försök till galoppombyten bestämde vi oss för att ta vara på denna energi och träna lite ökad trav istället. Det gick väldigt bra och han fick in några riktigt fina längor. Stundtals gick han för mycket på bogen men under några steg trampande han under sig fint och det syntes även väldigt tydligt på filmen jag fick. Han orkar fortfarande inte riktigt sätta sig i den ökade traven men ju mer vi tränar desto bättre blir det. Snart kanske han går så pass korrekt att jag kan sitta ner i den ;)







Håller på med en kortfilm med smakprov av ridpasset till er.
Tills den är klar får ni en liten aptitretare ;)

Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co