fredag 11 maj 2012

VILA

Det har varit så himla tråkigt och regnigt väder dom senaste dagaran så både Raffe och Trollet har faktiskt fått vila i två dagar. Jag ser inget ont i att dom får ta det lugnt i regnet. I morgon hoppas jag såklart på bättre väder så dom kan få komma en bit bort från stallplan.... en tur i skogen kanske?

Vi fölvakar för fullt här hemma då både Iza (mammas friesersto) och Kiowa (Mitt gamla föl) ska föla när som helst. Kiowa är nästan två veckor över tiden och Iza är beräknad till i morgon. Kiowa har haft en veterinär på besök som sagt att hon inte kommer föla förrän om ca 10 dagar men Iza är helt klart på gång då mjölken är grummligt vit. Snart springer det föl på gården hihi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co