onsdag 30 maj 2012

PLÖTSLIGT HÄNDE DET

Här har jag gått och trott att Trollet och jag inte skulle klara av att göra ordentliga galoppombyten på flera år framöver.... Men dom tankarna försvann ganska snabbt idag när han helt oväntat gjorde det där perfekta bytet!! Jag vet inte hur det kommer sig att vi helt plötsligt klarade av att göra det? Vi har kämpat och kämpat men det har bara blivit okontrollerad korsgalopp eller ett avbrott och sen byte. Trollet har en extrem balans som jag inte riktigt kan kontrollera på rätt sätt. Hans förvända galopp är så balanserad att han mer eller mindre kan göra piruetter.... i fel galopp. Detta har gjort att jag inte fått honom att byta galopp rätt. Men idag när vi galopperade på fältet råkade jag träffa den rätta knappen! Jag hade bara tänkt putta till hans bakparti som gick lite snett när, skutt, han bytte rent.

Där har jag suttit i över ett år och provat varenda liten knapp på honom, förutom just den. Det var ju bara att trycka på RÄTT knapp!!!! Glad Sofie :)


1 kommentar:

  1. Åh vad skoj :D Får se om det funkar nästa gång också!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co