lördag 19 maj 2012

ETT PERFEKT BYTE



Idag red jag och mamma på ridbanan samtidigt. Hon red på GH och jag red på fina Raffe. Till en början kände jag mig inte alls motiverad utan red katastrofalt dåligt. För att Raffe ändå skulle få något att göra travade vi över cavaletti och galopperade över galoppbommar. Men sen kom den där motivationen när vi började göra några byten och till slut gick det super! Vi rörde oss som aldrig förr och gjorde ett helt klockrent byte då han verkligen taggade till, bytte och hamnade i total balans efter. Även några längor med ökad trav fick vi till och den sista blev även den klockren. Det är minsann inte lätt att sitta ner i den ökade traven när får till schvungen.


1 kommentar:

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co