torsdag 5 april 2012

RAMLA AV

Har fått en fråga från Linnea som undrar "Hur ofta ramlar du av dina hästar?".

Man skulle kunna tro att jag ramlar av dagligen med tanke på alla mina små skador, men enligt mig ramlar jag inte av alls ofta. Problemet är att när jag väl ramlar av så slår jag mig nästan alltid ganska rejält. Senast jag ramlade av var faktiskt på Trollet under en hopptävling. Det var första gången någonsin som han stannat och det var jag inte direkt beredd på utan gjorde en väldigt vacker flygning in i hindret. Jag ramlade väldigt mjukt och andra rundan blev vi felfria :)

Jag hade otur vintern 2008 då jag hade en rad med olycksfall. Det började med att jag blev sparkad av en ko (ja, en KO!) i huvudet och slog i ryggen och fick antagligen diskbråcket då. Två veckor senare ramlar jag av Raffe och får hjärnskakning och minnesförlust. Två veckor efter det ramlar jag i trappen på tågstationen och får hjärnskakning.... igen! Det blev lite mycket för mitt huvud så efter det försökte jag ta det lugnare. Annars ramlar jag av mindre och mindre för varje år. Nu behöver vi inte köpa 7 nya ridhjälmar på ett år efter 7 hjärnskakningar... Tror minsann jag blivit lite ekonomisk!

Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co