onsdag 21 mars 2012

SKRITT PÅ TROLLIS

Som jag tidigare skrivit fick jag ridförbud av läkaren när jag låg inne på sjukan förra veckan. Han sa inte hur länge jag skulle ha ridförbud men jag antar att han menar så länge jag har ont och nu har det ju ändå gått en vecka? Idag kändes det i alla fall bättre så jag skrittade (med tränsbett) en stund med Trollet på banan. Efter en stund insåg jag att det där med stigbyglar inte funkade med benet så dom fick hänga fritt bredvid benen istället. Trollet var jättefin och mjuk i munnen idag och jag känner stor skillnad sen innan han var hos tandläkaren. Vi skritta mest runt på långa tyglar men gjorde även några öppna och sluta (på långa tyglar såklart). Det kändes skönt att vi klarade av att göra såna övningar även utan tyglar och ben med bara röst och lite vikter.
.
Jag har köpt två huvor till Trollet som matchar flera av våra schabrak. Dom kan vi ha när vi vill vara extra fina och i sommar när vi vill hålla dom dumma flugorna borta från hans öron. Jag har dock ingen aning hur huvorna egentligen ska sitta (över eller under pannbandet?) men jag tyckte det blev snyggast på Trollet när den satt som på bilden. Öronen var lite för stora på honom så dom ska jag sy in... Även om han var gudomligt söt med kaninöronen thihi.

1 kommentar:

  1. jag brukar sätta dom under så dom sitter på plats :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co