tisdag 20 mars 2012

MISSLYCKAT FÖRSÖK

Idag var jag fast bestämd över att jag skulle ge Raffe en ordentlig rykt och tvätta både manen och svansen så dom skulle glänsa lite igen. För tillfället är han inte ett dugg skimmel utan at täckt av lera varenda dag. Men så fort jag tagit på mig stallkläderna bestämde sig gud för att jag inte skulle gå ut i stallet. Det regnade och haglade rejält ute och under tiden jag låg i sängen och väntade ut det hann jag somna. När jag vaknade ahde det slutat regna... men det hade också hunnit bli mörkt och tanken på att borsta en häst med mjuk lera på sig blev mindre lockande. Håll tummarna för bättre väder i morgon och kanske till och med lite sol och vindstilla???
.
Innan Elin började rida Trollet här om dagen fick hon träna honom lite vid hand. Dels för att Trollet skulle få lära känna Elin och för att Elin skulle lära känna Trollet lite. Även om Elin försökte använda samma ljuskommandon som mig låter dom ju inte likadant från hennes röst. Elin får också en ärlig chans att se hur Trollet rör sig, hur rörlig han är från sida till sida och vilka tygeltag som gör vad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co