onsdag 1 februari 2012

PROVA SADLAR

Brrr så kallt det är ute. På dagen är det -5 grader och på natten är det -15. Trollet får stå med täcke dom kallaste nätterna så han inte ska frysa. Jag är glad att det inte har kommit snö ännu utan bara ett par flingor hit och dit. Igår åkte vi till ett par kompiar och hjälpte dom att prova ut sadlar till deras fyra hästar. Det var ett halvblod, en korsningsponny och två shettisar som ville ha sadlar. Halvblodet hade redan en sadel som passade helt okej om man lade en bakupplyftande padd under så att han kunde börja jobba med ländryggen ordentligt. Ponnyn (nordiskorsning) fick vi byta sadel på då den nuvarande tröck på manken. Vi hade en slit och släng syntetsadel som passade mycket bättre på henne som dom köpte av oss. Den kommer fungera ett tag under uppbyggnaden men sen kan det vara en bra idé att köpa en annan till ponnyn. Shettisarna hade vi inte så små sadlar till, hehe. Gud vad jag älskar shettisar!

Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co