måndag 19 september 2011

TÄVLA DRESSYR

Sitter och kollar på internet efter dressyr clear rounder till mig och Raffe. Det finns massor av hopp CR men inga dressyr CR. Och eftersom det inte går sådär superduper bra för oss när vi försöker hoppa över nya, läskiga hinder så tror jag att det får bli en dressyr istället för hoppning... Men det är inte så många som anrrangerar dressyr CR :(

Sist vi tävlade dressyr CR gick det dock inte superbra. Det gick bra, men inte så bra som det kunde ha gått. Raffe är såklart en ängel att åka iväg med och skötte sig exemplariskt på både "stallplan" och på framridningen. Han var verkligen pigg och glad och visste precis vad jag menade. Kort sagt kändes det som han var i toppform! Meeeeen... sen när vi kom in på tävlingsbanan så var staketet väldigt läskigt. Vi har tidigare tävlat där en gång men då hade de vita dressyrstaket. Denna gång hade dom satt upp dressyrstaket i trä och med andra blomdekorationer. Dessutom satt domarna denna gång på kortsidan vid ett bord istället för i domartornet i hörnet av läktaren. Han ville inte gå på spåret eftersom staketet var farligt och han ville heller inte gå förbi domarna utan gick sidleds en bit ifrån. Det gick alltså inte jättebra för oss, men så kan det gå haha. Jag är ändå nöjd eftersom han gick så otroligt bra på framridningen och han försökte ju faktiskt!! Det är inte hans fel att allt är läskigt! Vi slog nytt rekord i alla fall och höjde våra procent med 6% ! På protokollet står det "skyggar" eller "spänd" på alla rader förutom en där det står "lydig" haha. Vi fick mest 5:or och 6:or men kammade hem hela tre 7:or på bl.a våran mellantrav, duktig Raffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag hoppas skriver din kritik på ett sånt sätt som du själv skulle vilja få den. Om du skickat en fråga ska jag försöka svara på den så snabbt som möjligt.

Det är inte alltid jag skickat svaret till din blogg/mejl så titta gärna in på inlägget igen för att läsa ditt ev. svar.

Tack / Sofie & co